СОУ „ХРИСТО Г. ДАНОВ” – ПЛОВДИВ
ПЛАН ЗА ДЕЙНОСТИ ПО ИЗПЪЛНЕНИЕ ПРОГРАМАТА НА ГЛАВНИТЕ УЧИТЕЛИ
Учебна 2011/2012 година
НАПРАВЛЕНИЯ
|
ДЕЙНОСТИ
|
ОТГОВОРНИК
|
СРОК
|
МЕТОДИЧЕСКА РАБОТА
Подобряване ефективността на различните аспекти от образователния процес за постигане на ДОИ и очакваните резултати на учебните програми. |
1. Във връзка с ефективността на планирането (годишно, урочно планиране на учителя, на методческите обединения) организиране на работни срещи.
|
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
|
м. ІХ
|
2. За повишаване ефективността на методите на преподаване - срещи по МО за приемственост, надграждане, активност и адекватност на обучението, приложение на наученото, използване на получени материали, обмен на идеи и опит.
|
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
|
насрочването на работните срещи е в зависимост от останалите дейности и заетостта на учителите
| |
3. Работна среща за обсъждане ефестивността на методите за контрол и ценка на постиженията на учениците.
|
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
| ||
4. Повишаване квалификацията на преподавателите:
- организиране на вътрешноквалификациони курсове;
- организиране на беседа- тренинг за писане на проекти (при нужда);
- предоставяне на информация за квалификации (за ПКС) във ВУЗ;
- информация за базови учители (условия и изисквания от ВУЗ).
|
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
| ||
РАБОТА С УЧИЛИЩНОТО НАСТОЯТЕЛСТВО
Пълноценно включване на родители в училищния живот. |
1. Среща на родителските активи и училищното настоятелство.
|
кл. ръководители
|
м. Х
|
2. Изготвяне на план за съвместна работа.
3. Информационно табло за консултации и срещи с кл. ръководители за родителите.
| |||
АНАЛИЗИ
Външно оценяване и провеждане на ДЗИ |
1. Външно оценяване, възложено по предмети, по унифициран материал за цялата страна – ІV и VІІ кл., /изходно равнище/.
|
Емилия Киркова
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
учители
|
Според сроковете на МОМН
|
2. Организиране провеждането на Държавни зрелостни изпити.
| |||
3. Обобщаване и анализи.
| |||
КВАЛИФИКАЦИОНА РАБОТА
Във връзка с учебно възпитателна, методическа и квалификационна дейност в училище изтотвяне на план за работа по Проблемно-ориентирана дейност в трите етапа на обучение в СОУ “Христо Г. Данов” – Пловдив на тема “Да пазим природата чиста”. |
1. Изработка на план за цялостната работа по Проблемно-ориентирано дейност в училище.
|
Кл. ръководители
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
|
м. Х
|
2. Среща с родители за разясняване на работата по проекта.
3. Работни среща с колеги.
|
м. Х
| ||
4. Педагогически четения на тема „Проекти. Проектно обучение ”.
|
м. Х
| ||
5. Представяне на ПОД на Националния конкурс “Училището желана територия”
|
Георги Енчев
Иван Пеев
Емилия Киркова
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
|
15,04,2012г.
| |
Характеристики на учениците.
|
1. Изработване на критерии за характеристиките на учениците съвместно с Педогогическия съветник и запознаване на кл. Ръководители и родители с тях.
|
Георги Енчев
Иван Пеев
Емилия Киркова
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
|
30,04,2012г.
|
2. Работна среща на класните ръководители по повод изготвянето на характеристики на учениците.
|
м. V
|
П Л А Н ПРОГРАМА ЗА КВАЛИФИКАЦИОННА
ДЕЙНОСТ
ЗА УЧЕБНАТА 2010/2011 ГОДИНА
Настоящият план е приет на заседание на Педагогическия съвет заседание на 12.09.2011
ПРИОРИТЕТИ
1.Активна работа за достигане на ключовите компетентности сред учениците, произтичащи от Лисабонската конвенция.
2. Прилагане на съвременните тенденции в проверката и оценката на знанията на учениците и разчупване на стереотипните форми на преподаване.
3.Успешното изпълнение на Държавните образователни изисквания за повишаване рейтинга на ЗПГ.
ЦЕЛИ
1. Повишаване на научната,педагогическата и методическата подготовка и създаване на мотивация за самоусъвършенстване на учителите, за модернизиране на образованието в контекста на учене през целия живот и кариерно развитие.
2. Проектиране и реализиране на адекватни модели за вътрешна и извънучилищна квалификация на учителите, с помощта на които да постигнем по-добро качество на преподаване и развием позитивна нагласа към по-нататъшното учене, критично мислене и творчеството .
3. Чрез нововъведения в преподаването, ученето и оценяването на познанията да развием трансверсалните ключови умения, произтичащи от Лисабонската стратегия и допринесем за тяхното практическо приложение.
ЗАДАЧИ
1.Самоусъвършенстване на учителите чрез вътрешноучилищната система за квалификация.
2.Стимулиране на учителите за ефективно използване на съвременни информационни и мрежови технологии за повишаване качеството на УВР и въвеждане на иновации в образователния процес.
3. Създаване на условия за делова и хуманна атмосфера на откритост и гласност, на взаимно доверие при постигане на успехи и неуспехи, трудности и проблеми.
4.Засилване работата по утвърждаването на методическите обединения като действена форма за самоусъвършенстване и създаване на система за съхранение на документацията на методическите обединения.
5. Учредяване на ново МО на класните ръководители, с дейността на което да се подпомогне съвместната работа за изграждане на социални и граждански умения, инициативност, предприемчивост и умения за отчитане на културните различия и извършване на доброволческа дейност сред учащите се.
6. Преодоляване на затвореността и изолацията на учителите единствено в рамките на училищната информация и създаване на контакти с други структури на образователната система.
7. Умело използване на механизмите на ОП ”Развитие на човешките ресурси” за мотивиране кариерното развитие на учителите.
ФОРМИ
1.Изучаване и прилагане на добри педагогически практики.
2.Открити уроци
3.Дискусии
4. Семинари
5. Родителска лектория
6. Квалификационни курсове на място и по избор
7. Възможности на ИТК
ДЕЙНОСТИ
І.ВЪТРЕШНОУЧИЛИЩНА КВАЛИФИКАЦИОННА ДЕЙНОСТ
- Разработване на планове за дейността на методичните обединения.
Срок /период на провеждане/ 09.09.2011г.
- Сформиране на ново МО на класните ръководители
Срок /период на провеждане/ 10.09.2011г
- Посещение от учителите на септемврийските съвещания по отделни учебни предмети.
Срок /период на провеждане/ 14.09.2011г.
- Запознаване, обсъждане и анализиране на новите учебници и оптимален избор на алтернативен вариант.
Срок /период на провеждане/ 14.09.2011г.
- Обогатяване на библиотечния фонд с научна, методическа и дидактическа литература
Срок /период на провеждане/ постоянен
- Проучване на интересите и амбициите на учениците по отделни учебни предмети чрез провеждане на анкети.
Срок /период на провеждане/ 01.10.2011г.
- Организиране и провеждане на педагогически семинари с класните ръководители на тема: “Проектно ориентирана обучение” и
„Как да разработя успешен проект”
Срок /период на провеждане/ 20.10.2011г.
- Организиране и провеждане на педагогически семинари с класните ръководители на тема: “Екологично възпитание”
Срок /период на провеждане/ 01.11.2011г.
- Провеждане на методическа конференция на тема: “Форми на индивидуална и групова работа с учениците при подготовката им”
Срок /период на провеждане/ 01.03.2012г
- Провеждане на практикуми на тема: “Да се научим да създаваме нагласи и умения у учениците за отстояване на собствена позиция срещу групов натиск за приемане на наркотици”
Срок /период на провеждане/ 01.12.2011г
- Организиране и провеждане на педагогически семинари „Разработване и управление на образователни проекти в класната стая”
Срок /период на провеждане/ 20.10.2011г.
- Повишаване на нивото на екипността в работата на учителите от трити общообразователни степени чрез ПОО на тема “Да пазим природата чиста”
Срок /период на провеждане/ постоянен
- Разработка на Web сайт, в който да се публикуват методически помагала, план-конспекти на проведени открити уроци, тестове и други
Срок /период на провеждане/ 01.03.2012г
- Абониране за методически и педагогически вестници и списания, третиращи проблемите на образованието
Срок /период на провеждане/ 20.11.2011
- Своевременно информиране за промените в нормативните документи
Срок /период на провеждане/ постоянен
- Организиране на “Дни на отворени врати” за наблюдение на уроци
Срок /период на провеждане/ 14.05.2011г.
- Педагогически четения на тема „ ”
Срок /период на провеждане/ 31.05.2011г
- Изнасяне на поне един открит урок от учител, представител на методическо обединения
Срок /период на провеждане/ постоянен
- Обсъждане, систематизиране и публикуване в сайта на комисията добрите Педагогически практики в училището.
Срок /период на провеждане/ постоянен
- Провеждане на среща с Училищното настоятелство за изготвяне сътрудничество между учители-родители-ученици
Срок /период на провеждане/ 30.10.2011г
- Координиране на извънучилищните квалификационни дейности с вътрешно-
Срок /период на провеждане/ училищната квалификационна дейност
- постоянен
ІІ.ИЗВЪНУЧИЛИЩНА КВАЛИФИКАЦИОННА
ДЕЙНОСТ
1. Проучване на желанията на учителите за участие в квалификационни форми
Срок /период на провеждане/ 30.09.2011г
2. Изготвяне на заявка и провеждане на изнесен квалификационен курс в района на
3. общината като заедно с това се работи и върху сплотяване на колектива
Срок /период на провеждане/ 30.10.2011г
4. Осигуряване на необходимите условия за повишаване квалификацията на
учителите в извънучилищни форми, организирани на регионално и национално
ниво. Стимулиране на учителите за придобиване на квалификацинни степени и включване в следдипломни форми на обучение
Срок /период на провеждане/ постоянен
5. Провеждане на лектория на тема „ Работа с интерактивна дъска” или включване на учителите в организиран курс по компютърна грамотност за запознаване с мултимедийните продукти и нов образователен софтуер
Срок /период на провеждане/ 14.11.2011г./14.02.2012г
6. С цел обмяна на опит да продължат срещите с учители от други училища
Срок /период на провеждане/ постоянен
7. Участие в международни програми, свързани с учене през целия живот
Срок /период на провеждане/ постоянен
8. Провеждане на лектория на тема „ Проектът – средство за междупредметни
връзки”
Срок /период на провеждане/ 14.02.2012г.
Изготвили: Виолета Георгиева и Петя Смиленова
ЧЕТИРИТЕ СТЪЛБА НА ОБРАЗОВАНИЕТО
•
ДА СЕ УЧИМ ДА УЧИМ И ЗНАЕМ
•
ДА СЕ УЧИМ ДА ДЕЙСТВАМЕ И МОЖЕМ
•
ДА СЕ УЧИМ ДА ЖИВЕЕМ С ДРУГИТЕ И РАЗЛИЧНИТЕ
•
ДА СЕ УЧИМ ДА БЪДЕМ, ДА СМЕ НИЕ (АЗ)
ЖАК ДЕЛОР
Модул
„Подкрепа на целодневното обучение на учениците от начален етап”
Наименование на проекта
Да играем и да учим !
Целодневната организация на обучението в училище дава предпоставка за повишаване качеството на образователно-възпитателния процес, отчитайки интересите, възможностите и възрастовите особености на учениците. Децата имат възможност да общуват, да се опознават, толерантно да приемат различията от социален, етнически и мултикултурен характер.
За развитие и усъвършенстване на знанията, уменията и отношенията допринасят както задължителните учебни предмети, така и различните дейности, съобразени с интересите на учениците и възрастовите им особености. В този смисъл съществена роля имат ежедневните, разнообразни дейности (наука, изкуство, спорт, занимателни и образователни игри) подбрани така, че всеки ученик да има занимания, отговарящи на интересите му и това да превърне училището в желана територия. Играта, забавата, спортът и изкуството съпътстват образователно-възпитателния процес, като мек преход от игри и забавление към повишаване желанието и мотивацията за учене у малките ученици.
Целодневното обучение улеснява прехода на децата от детската градина към училище и отговаря на изискванията на родителите.
http://dl.dropbox.com/u/61563335/OTCHET%20GU%20%D0%86%20srok%202011-2012.doc
https://dl.dropbox.com/u/61563335/%D0%93%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%A8%D0%95%D0%9D%20%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%8211-12%D0%B3.doc
ОТЧЕТ НА ДЕЙНОСТТА НА СОУ „ХРИСТО Г. ДАНОВ” – ГР. ПЛОВДИВ
2011/2012 Г./ за първия учебен срок/
изготвен от ГЛАВНИТЕ УЧИТЕЛИ
ГОДИШЕН ОТЧЕТ НА ДЕЙНОСТТА НА СОУ „ХРИСТО Г. ДАНОВ” – ГР. ПЛОВДИВ 2011/2012 Г.
изготвен от ГЛАВНИТЕ УЧИТЕЛИ
https://dl.dropbox.com/u/61563335/%D0%93%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%A8%D0%95%D0%9D%20%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%8211-12%D0%B3.doc